mandag 7. desember 2015

Bomtur til Harstad



Jeg har erfart at desember er en dårlig måned for å holde sjamankurs. Så det var med litt blanda følelser jeg dro til Visdomskafeen i Harstad i helga. Jeg hadde tenkt å selge chaga på Visdomskafeen i Hans Edges gate, altså midt i sentrum.  Visdomskafeen fungerer som en slags mini alternativmesse, bare at det er gratis inngang. Ideen er god, spesielt dette med gratis inngang. Jeg har fremdeles problem med å forstå at folk skal betale for å gå inn på en alternativmesse. Når man har betalt og kommer inn, så må man jo betale en gang til for å få delta på noe.
Men ok, jeg dro til Harstad på lørdagsmorgen ganske tidlig, for å rekke åpningen kl  1100. Tenkte at siden plassen ligger midt i sentrum, så kommer det vel noen sjeler og kjøper chaga. Jeg hadde også bestilt rom på Gullhaugen pensjonat. Tenkte at så lenge jeg reiser alene så er det ingen vits å sløse.
Vi hadde bestemt at campingvogna og resten av familien skulle være igjen heime. Det var ganske glatt, og litt vind over Tjeldsundbrua, så campingvognsesongen er nok definitivt over for vår del.
Men jeg kunne spart meg hele turen. På hele helga solgte jeg en Isogaisa CD og to poser chaga. Ikke en gang nok til å dekke kjøreutgiftene. 



Problemet var at det kom ganske enkelt ikke folk til kafeen. Arrangørene var like overrasket som meg. Etter hvert kom det fram at det skjedde alt for mange spennende ting i byen akkurat den helga.   Nå i julestria har folk ganske enkelt ikke tid til å gjøre noe alternativt.
Jaja, jeg kjørte heim til Fagerfjell i Målselv, ganske tidlig på søndag. Rakk å være sammen med barna noen timer før de skulle legge seg.
Det positive med turen er at jeg fikk god tid til å snakke med arrangørene, en gjeng damer med utrolig initiativ og pågangsmot. Vi avtalte at vi skulle holde Isogaisa Healing Aften på Visdomskafeen i Harstad den 20. januar.

Jeg rakk også å gå rundt i  lokalet og spandere chagate med honning og ingefær på de få sjelene som var der. Mange snakka om at det smakte bedre enn julegløgg... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar